E-mails

Om het voor u zo gemakkelijk mogelijk te maken worden er automatisch e-mails verstuurd naar u en uw klanten. De e-mails die verstuurd worden naar uw klanten kunt u zelf opstellen. Dit doet u bij "E-mails".

1. Bestelling ontvangen

Wanneer er een bestelling geplaatst wordt met de betaaloptie "Overschrijven", wordt er een e-mail verstuurd naar de klant. De inhoud van deze e-mail is aan te passen op deze pagina. Als u de pagina "Bestelling ontvangen(overschrijven)" opent ziet u twee tekst velden. Bij het bovenste tekst veld "E-mail onderwerp" kunt u het onderwerp van de e-mail instellen.

Bij "E-mail inhoud" staat de inhoud van de e-mail die uw klant ontvangt. Hier kunt u instructies geven aan de klant om de bestelling te betalen.

Shopotheek e-mails bestelling ontvangen

Voorbeeld van de "Bestelling ontvangen (overschrijven)" pagina.

In deze e-mail wordt automatisch de bestellinggegevens gegenereerd en geplaatst. Dit ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Bedrag: E 27.90
Bank: ABN AMRO
Ten name van: Online babykamer
Rekeningnummer: 162.11.11.111
Bestelnummer : 284

Factuur is te vinden op de volgende link:
http://www.online-babykamer.nl/facturen/online-babykamer-nl/Online-babykamer_Bestelling__**esNSJMPd.pdf

2. Bestelling betaald

Zodra een bestelling geplaatst is met een betaalmogelijkheid anders dan "Overschrijven" ontvangen uw klanten direct een e-mail na de betaling met een ontvangstbevestiging. Bij "Overschrijven" gaat dit niet automatisch. U dient zelf in de gaten te houden of het bedrag is overgemaakt naar uw rekening. Wanneer u de betaling heeft ontvangen veranderd u zelf de status van de bestelling in "betaald".

Zodra u op "Bestelling betaald" klikt in het Linker menu onder "E-mails" ziet u twee tekst velden die u kunt aanpassen. Bij het bovenste tekst veld "E-mail onderwerp" kunt u het onderwerp van de e-mail instellen.

Bij "E-mail inhoud" staat de inhoud van de e-mail die uw klant ontvangt.

Shopotheek e-mails bestelling betaald

Voorbeeld van de "Bestelling betaald" pagina.

3. Verzonden bestellingen

Nadat u klikt op "Verzonden" bij "Betaalde bestellingen" wordt er automatisch een e-mail gestuurd naar uw klant. De klant wordt zo automatisch op de hoogte gesteld van de nieuwe status van de bestelling. Bij het bovenste tekst veld "E-mail onderwerp" kunt u het onderwerp van de e-mail instellen.

Bij "E-mail inhoud" staat de inhoud van de e-mail die uw klant ontvangt.

Shopotheek e-mails bestelling verzonden

Voorbeeld van de "Verzonden bestellingen" pagina.

4. Handtekening

U heeft de mogelijkheid om een handtekening bij elke e-mail te versturen. Deze wordt automatisch in uw e-mail meegestuurd. De inhoud van de e-mail kunt u bewerken op de "Handtekening" pagina.

Shopotheek e-mails handtekening

Voorbeeld van de "Verzonden bestellingen" pagina.

Naar boven